Jakie morele wybierać: siarkowane czy niesiarkowane?

Artykuły » Jakie morele wybierać: siarkowane czy niesiarkowane?

Oto, dlaczego w Waszych planach żywieniowych pojawiają się morele suszone niesiarkowane, zamiast siarkowanych. Jaka jest różnica, pomijając fakt, że siarkowane wyglądają...ładniej, są pomarańczowe. Nie zawsze jednak wygląd idzie w parze z walorami zdrowotnymi...

Zwykle do suszenia moreli, żurawiny, śliwek, fig, czy też rodzynek wykorzystuje się tlenek siarki. To sposób konserwacji bakalii wykorzystujący dwutlenek siarki. Pozwala on dłużej zachować świeżość, a także ładny wygląd owoców. U osób wrażliwych lub uczulonych na dwutlenek siarki spożycie siarkowanych moreli może doprowadzić do bólu głowy oraz nudności. Informacja o tym, czy produkt był siarkowany, czy też nie powinna znaleźć się na etykiecie. Wedle norm, którym podlegaja produkty ekologiczne, wykorzystywanie tej technologii jest niedopuszczalne, dlatego warto wybierać bakalie ekologiczne.

Czy wiesz, że...?
30 g moreli suszonych zawiera 85,20 kcal, B: 1,6 g, W: 21,7 g, T: 0,4 g, błonnik pokarmowy: 3,09 g, ponadto sporo składników mineralnych, takich jak wapń, fosfor, potas, magnez i witamin, m.in. witaminę C


Poradnia dietetyczna

Studio Urody BE BEAUTY to wyjątkowe miejsce dla każdego.

Wyjątkowy klimat dla wyjątkowych ludzi - takich jak Ty

To miejsce odsłoni przed Tobą magię pielęgnacji Twojego ciała na najwyższym światowym poziomie. Tylko tutaj poczujesz się naprawdę sobą... Spokój, relaks, przyjemne wnętrze - tutaj czas zatrzymał się dla Ciebie.


Anna Kisielewicz - Dietocoach


 
 
Poradnia dietetyczna
ul. Niepodległości 28
66-400 Gorzów Wlkp.
 
507 682 780