Kiedy przechodzimy na dietę redukcyjną, w pierwszej kolejności ograniczamy te produkty, które mają sporo tłuszczu. Czy postępujemy właściwie? Pamiętajmy, że tłuszcz tłuszczowi nierówny. Owszem, z tłuszczów typu trans należy rezygnować, jednak nasza dieta powinna jak najbardziej zawierać tłuszcze te, które są nam potrzebne, chociażby z tego względu, żeby prawidłowo funkcjonowała w naszym organizmie gospodarka hormonalna.
Ostatnio coraz większą popularnością cieszy się olej kokosowy. Czy warto po niego sięgać i jakie może nam przynieść korzyści?
Badania i obserwacje kliniczne potwierdziły, że średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, jak te, które występują w oleju kokosowym, mogą pomóc w zapobieganiu wielu chorobom, a także w ich leczeniu.

Olej kokosowy może pomóc:

  • Zapobiegać chorobom serca, miażdżycy i udarowi
  • Zapobiegać cukrzycy, łagodzić objawy oraz zagrożenia zdrowia związane z tą chorobą
  • Wzmacniać rozwój mocnych kości i zębów
  • Pobudzać utratę zbędnych kilogramów
  • Zmniejszać objawy związane z zapaleniem trzustki
  • Łagodzić objawy choroby pęcherzyka żółciowego
  • Zmniejszać przewlekłe stany zapalne

 

  • Zapobiegać próchnicy i chorobom przyzębia
  • Chronić przed chorobą nerek i infekcjami pęcherza
  • Ustrzegać się przed infekcjami skórnymi
  • Zmniejszać objawy związane z łuszczycą, wykwitem skórnym i zapaleniem skóry
  • Łagodzić suchość i łuszczenie się skóry
  • Zwalczać łupież

 

 Dla „głodnych” wiedzy polecam książkę dr Bruce Fife „Cud oleju kokosowego”