Zbliżają się jedne z najpiękniejszych świąt w ciągu roku Święta Bożego Narodzenia i w związku z tym padają pytania, co jeść, skoro jestem na diecie, nie chcę urazić najbliższych, święta spędzam na wyjeździe, co zrobić, żeby nie przytyć i nie zmarnować dotychczasowych efektów. Odpowiedź jest prosta: święta nie są po to, żeby myśleć o diecie, to magiczny czas, który spędzamy z bliskimi, także przy stole. Jednak wychodzę z założenia, że skoro dbamy o siebie w ciągu roku, to w święta też możemy, bo przecież nie chodzi o to, żeby usiąść przy stole i objadać się w nieskończoność. Wystarczy, że będziesz przestrzegać kilku zasad:

✔zacznij dzień od szklanki ciepłej wody, dodaj ocet jabłkowy lub sok z połowy cytryny

✔ staraj się pić wodę systematycznie w ciągu tych świątecznych dni

✔ ruszaj się – czas z bliskimi możecie też spędzać aktywnie, np. wybrać się na spacer, dotlenić i spalić nieco kalorii

✔ w Wigilię skosztuj tradycyjnych przysmaków, delektuj się jedzeniem i nie miej wyrzutów sumienia

✔ pamiętaj, że na stole wigilijnym mogą się znaleźć potrawy w lżejszej wersji – tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie. Pomyśl o tym już teraz, kiedy planujesz zakupy. Czerp inspirację z naszych przepisów www.dieto-coaching.pl

✔ bądź asertywny – pamiętaj, że masz cel, najczęściej poprawę zdrowia i sylwetki, a o zdrowie staramy się dbać zawsze.

✔ zachowaj umiar, staraj się jeść regularnie, nie podjadaj co chwilę, łatwo się w tym zatracić.

I najważniejsze UŚMIECHAJ SIĘ